די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    עבודות גבס בשילוב PVC

    עבודות גבס בשילוב PVC

    הגבס הוא חומר מאוד פופולארי בענף הבנייה ויש סיבה שמעדיפים אותו על פני חומרים אחרים. ראשית, גבס הוא חומר גלם יחסית זול בהשוואה לחומרי גלם אחרים והמשקל הקל שלו מאפשר ליצור מבנים שלא ניתן ליצור מחומרים אחרים. שתי הסיבות האלו הופכות אותו לנפוץ מאוד. במאמר זה נסביר על שילוב של PVC אם עבודות ועיצובים בגבס שונות.

    PVC אלו ראשי תיבות של פוליוויניל כלוריד, פולימר תרמופלסטי רב תכליתי ונפוץ במיוחד המשמש תעשיות שונות ומגוונות ביניהן תעשיית הבריאות, האלקטרוניקה, הבנייה והתחבורה.

    ל-PVC יש צפיפות גבוהה וחוזק מתיחה גבוה, ולכן הוא חומר שמגלה עמידות לאורך זמן. יחד עם העלות הנמוכה יחסית ותכונות המחזור, חומר זה הפך לבחירה פופולרית עבור יישומים תעשייתיים מסוגים שונים. אם תרצו לחבר בין משטחי PVC לבין חומר גלם אחר כמו גבס, או לסוגי חומרים נוספים, תשמחו לגלות שמדובר בתהליך די פשוט, כל עוד יש ברשותכם את הדבק המתאים.

    למרות שכל משטח אתו עובדים זקוק לשיטת הדבקה מעט שונה, עדיין המשותף לכולם הוא שחשוב שלפני ההדבקה משטח ה-PVC יהיה נקי לחלוטין וחף משומנים.

    איזה דבק מתאים להדבקת משטחי  PVCבעבודות גבס?

    קל ומהיר להדביק משטחי PVC באמצעות דבק ייעודי להדבקת פלסטיק. אחד מסוגי הדבקים המתאימים להדבקת PVC הוא דבק אפוקסי 5 דקות. זהו דבק רב תכליתי המתאים להדבקה, מילוי ותיקון, אשר בכוחו להדביק מגוון רחב של תשתיות תוך חמש דקות בלבד.

    דבק זה עמיד בפני רוב הכימיקליים, הוא אינו משנה גוון, אינו מתכווץ או נסדק בעת הייבוש וניתן לקדוח בו לשייף או לצבוע בקלות בתום השימוש.

    כיצד להתכונן להדבקת המשטח?

    רגע לפני שמתחילים להדביק כדאי תמיד ללבוש כפפות ומשקפי מגן ולוודא שמרחב העבודה מאוורר היטב, שכן אדי דבק עשויים להזיק לבריאות.

    השלב הבא הוא לוודא שהמשטחים שרוצים לחבר נקיים וללא שומן או אבק. ניתן לנקות את המשטח על ידי חומר מסיר שומנים ומטלית מיקרופייבר נקייה במידה וכן ישנם שומנים. כאשר המשטח נקי, מיישמים את הדבק תוך מעקב אחר הוראות היצרן, כאשר מומלץ קודם כל לשייף קלות את המשטח להשגת תוצאות טובות יותר.

    תהליך ההדבקה:

    כדי להשתמש בדבק קודם כל מסירים את המכסה, מזריקים כמות שווה של החומרים (זהו דבק גו רכיבי), מערבבים אותם באמצעות מקלון ומורחים על שני המשטחים המיועדים להדבקה. מצמידים את שני החלקים שרוצים לחבר האחד לשני כמה שיותר מהר ומחזיקים אותם במקומם בחוזקה, תוך שנזהרים כמה שיותר מלהזיז אותם. לבסוף מנגבים חומרים עודפים.

    חשוב לשים לב שנותנים לדבק להתייבש לחלוטין כדי שיהיה איחוי מושלם של שני המשטחים בהתאם להמלצות היצרן.

    למה כדאי לשלב משטחי PVC בעבודות גבס?

    כפי שציינו בהתחלה, שני החומרים האלו הם חומרים יחסית זולים בתחום הבנייה ומאפשרים להגיע לתוצאות מוגמרות בזמן עבודה קצר יחסית, שוב בהשוואה לחומרי גלם אחרים. בעזרת שני החומרים האלו, תוכלו לבצע שיפוץ בעלות נמוכה יותר ובמסגרת זמנים קצרה יותר.

     

     

     

    מאמרים נוספים
    בדק בית לאחר שיפוץ

    שיפוץ דירה יחד עם קבלן שיפוצים מבטיח עמידה בלוח זמנים. חברת שיפוצים מקצועית יכולה לקחת על עצמה את האחריות המלאה עבור עבודות גבס וגם לטפל בטיפול בליקויי בנייה קיימים.

    דילוג לתוכן