די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    עקרונות מפתח בצביעה דקורטיבית

    עקרונות מפתח בצביעה דקורטיבית

    צביעה דקורטיבית מאפשרת לקירות ביתכם לספר סיפור ולתת ביטוי ליופיו האמיתי של הבית. צביעה מסוגננת ומעוצבת היטב מומלצת לביצוע על קירות, רהיטים ותקרות אך במיוחד על גבי עבודות גבס שונות כגון חיפויים, הנמכות תקרה, מזנונים, ספריות, חדרי ילדים ועוד. ישנם מספר עקרונות מפתח בכל הקשור לתורת הצביעה הדקורטיבית, עקרונות אשר יישומם בשטח יכול להפוך את ביתכם למיוחד במינו.

    הקניית מראה נפחי

    לצבעי הקירות והאלמנטים החדשים שנבנו מגבס תפקיד חשוב ביותר בהקניית מראה נפחי ככל האפשר בין אם מדובר בדירות גדולות או קטנות. צביעה דקורטיבית מאפשרת הגדלה למראית עין של עומק החלל בין היתר תוך שימוש בצבעי תקרה בהירים אך בעיקר בניגודיות צבעי הקירות. מדהים כיצד קיר בהיר אחד אל מול קירות כהים יותר מביא לתחושת עומק גדולה יותר ולמראה פחות צפוף ומעיק.

    סגנון עיצוב

    מהו הקונספט אותו אתם רוצים ליישם בעיצוב ביתכם? האם ברצונכם בבית בעל מראה מודרני? כפרי? עתיק? מבריק? צביעה דקורטיבית תבליט את האלמנטים המעוצבים בדרך בה אתם מעוניינים, ע"פ מגוון הסגנונות שתוארו לעיל ואף יותר. תופתעו לגלות כיצד בנייה מגבס של מזנונים, חיפויי קירות, הנמכות תקרה וכוורות בחדרי הילדים, מתעוררים לחיים ומספרים את סיפורם בהתאם לסוג הצבע שנבחר, סגנון הצביעה, שילובי וניגודיות הצבעים. צבעים אקריליים בעלי מראה עתיק, שליכטה בסלון, שבלונות מעוצבות בחדר הילדים, וכמובן עננים בחדר הרחצה הם רק חלק מהדוגמאות הניתנות ליישום בביתכם.

    הצבע והתאורה

    כבר שנים רבות שתאורה וצבע הולכים יד ביד כחלק בלתי נפרד מעולם העיצוב. אין תאורה בלי צבע ואין צבע ללא תאורה. צביעה דקורטיבית הופכת להיות מושלמת כאשר היא משתלבת עם התאורה המתאימה. למשל, חיפוי קיר באמצעות גבס וצביעתו בצבע בעל מראה עתיק, ייכשל מלעמוד במטרתו ללא התאורה המתאימה, ייראה חיוור, מיושן וחסר חיים. לשם כך חשוב תכנון התאורה המתאים ובמקרה הספציפי הזה, ספוט תאורה המקרין על הקיר מלמעלה ייתן ביטוי לצביעה באופן מושלם.

    גמישות לשינויים

    העולם המופלא של הגבס ויתרונותיו בתהליך עיצוב הבית קשורים גם לעיקרון ההפיכות שכן בקלות ובזריזות ניתן לבצע שינויים עיצוביים וקונספטואליים שיביאו להתאמה למראה חדש לגמרי. צביעה דקורטיבית על גבי אלמנטים מגבס אף היא ניתנת לשינוי בצורה קלה יחסית, כך שבמידה והחלפתם את הריהוט או שיניתם את צבעי הקירות, יוכלו גם מבני הגבס שבביתכם לעבור שינוי ולהתאים עצמם למראה העיצובי החדש.

    מאמרים נוספים
    האם גבס מתאים לביצוע איטום קירות חיצוניים?

    היום נוהגים לעצב את חלל הבית בעזרת גבס, ליצור באמצעותו מחיצות, מדפים, נישות מגבס, ספריות, קירות ועוד.

    דילוג לתוכן