די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    כיצד לתכנן את המטבח המושלם?

    כיצד לתכנן את המטבח המושלם?

    המטבח הפך מזמן למרכז ההתרחשות האולטימטיבי של הבית אשר מכתיב בעיצובו גם את סגנונה של סביבת המגורים כולה. במיוחד מאז עלייתן של תכניות הבישול וקטעי בישול ואוכל הרצים ברשתות החברתיות, יותר ויותר אנשים מחפשים לתכנן, לשפץ ולעצב לעצמם מטבח מהחלומות.

    איך מתכננים מטבח?

    תכנון המטבח מתחיל בתפירתו בהתאם למידות ותנאי השטח תוך חיפוש אחר מענה מדויק לצרכי הדיירים ולסגנון חייהם. יש מי שאוהבים לבשל ומחפשים משטחי עבודה גדולים ופרקטיים בעוד אחרים מארחים גם במטבח או יושבים לאכול במטבח עצמו ומעוניינים באזור ישיבה לצד האי או הבר. חשוב להתייחס בתכנון המטבח גם לפתחים שונים כמו חלונות או דלתות וכן למעברים ולהתממשקות החדר עם המסדרון או חדרים אחרים.
    יש לשים דגש על אריחי הריצוף וצבעי הקירות בבחירת חומרי הגלם ולא להתפשר על עבודה מקצועית של אנשי מקצוע מיומנים המומחים בתחומם שיוכלו לבצע את הפרויקט בדרך הטובה ביותר, כל אחד בתחומו שלו.
    בבואכם לתכנן את החדר יש לשקול בהחלט שימוש בגבס כפתרון אחסון או עיצוב לשדרוג החלל.

    איך מעצבים מטבח בגבס?

    שימוש בגבס הפך לפופולארי במטבחים ויכול לתרום מאוד לסידור המרחב ולהוסיף גם נופך דקורטיבי ומסוגנן לחדר. הנמכת תקרת גבס במטבח יכולה להועיל בהסתרת תעלות מיזוג אוויר, כך שלא ייראו כלפי חוץ או להסוות על גופי תאורה כך שרק אלומת האור תראה והתאורה תהיה טכנית ופונקציונאלית לעוסקים במלאכה. להשקיע למשל ספוטים מתכווננים או לייצר תקרת גבס צפה שמוסיפה עניין ועומק לחדר כולו ומתאימה במיוחד בבתים בעלי תקרות גבוהות כאשר יש מקום לשחק עם התקרה ולהפוך אותה ליותר אומנותית ומעניינת.
    ניתן לראות גם בתים בהם ביקשו מחיצות גבס כדי לייצר חיץ והפרדה למשל בין המטבח לפינת האוכל או בינו ובין הסלון בין אם מדובר במחיצה נמוכה או גבוהה יחסית שגם מתפקדת פעמים רבות כמו מדף שעליו אפשר להניח פריטים שונים כשיש מי שמחפים את המחיצות ואחרים משאירים אותן חשופות במראה הטבעי.

    שימושים נוספים שניתן לראות בחדר זה: ספסלי גבס לישיבה לאורחים או בעת עשייה וכן כוורות גבס לספרי בישול.

    מדוע כדאי להשתמש בגבס?

    לגבס יתרונות רבים וזו הסיבה שהוא מהווה חומר גלם כה נפוץ בעיצוב מטבחים מודרניים:
    הוא בעל עמידות רבה, יכולת בידוד גבוהה וקל לעבוד אתו ולייצר אתו פתרונות שונים – בין אם בעיבוי קירות או הנמכת תקרות ואפילו פתרונות אחסון כמו נישות ייעודיות לכלי בישול מעוצבים, שישתלבו ביחד עם הארונות והמדפים הנבחרים.

    הגבס הוא חומר פשוט לתחזוקה וקל לניקוי וגם העבודה עמו מהירה יחסית כך שתוך זמן קצר יכול להיות לכם מטבח כמו חדש ומרשים להפליא.
    הרב תכליתיות שיש לגבס מאפשרת להתאים באמצעות תבניות את הגבס לכל מטבח וגם ניתן לצבוע אותו ולהטביע בו חותם אישי.
    לדוגמא: באלמנטים דקורטיביים או מוטיבים שונים שיוסיפו קסם למטבח וישביחו את הנכס.
    ישנם סוגים מיוחדים של גבס שעמידים גם בפני חום ומתאימים לסביבות שעשויות להתחמם ולהעלות טמפרטורה.

    כלי מטבח מסוגננים להשלמת המראה

    בעיצוב המטבח כדאי להקצות פינות ייעודיות ולחשוב כיצד כלי המטבח המעוצבים ישתלבו בחדר. למשל, כלי אחסון דקורטיביים שקופים שמציגים את התכולה כאשר הם ניצבים על גבי השיש או סט סירים חדש בסטנדרטים גבוהים שייתלה מלמעלה כמו אביזר מסוגנן בחלל.

    חשוב לבחור כלי מטבח איכותיים ואסתטיים בעלי נראות יוקרתית ואלגנטית, שמוסיפים למראה הכללי של המטבח כמו סכיני שף מקצועיים או גאדג'טים שונים אשר יכולים לקצר תהליכים בעת הבישול.

     

     

    מאמרים נוספים
    אילו כלי עבודה מתאימים לעבודה עם גבס?

    באמצעות גבס אנו יכולים לשפר אין ספור מבנים ולהביא למהפך בביצוע שיפוצים או תיקונים. לוחות גבס משמשים לחיפוי של קירות ולחלוקה של חדרים.

    עיצוב גבס בפינות אוכל

    פינות אוכל היום נותנות מימד עיצובי מאד גדול בבית, היום כל אחד כבר יודע שאם אתה רוצה לעצב את הבית שלך תתחיל מהמקום שבו תבלה את רוב הזמן.

    דילוג לתוכן