די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    המדריך לצביעת הדירה

    המדריך לצביעת הדירה

    צביעת דירה עשויה להיתפס כמטלה קלה באופן יחסי לשאר ענפי השיפוץ והמציאות אינה רחוקה מכך בייחוד בצביעה על קיר גבס. יחד עם זאת, על מנת להשיג את המרב, ישנם מספר דגשים שעליכם לשים לב אליהם מאחר והיעדרם או ביצוע לא נכון שלהם, עשוי להביא לתוצאות ירודות שלא לדבר על בעיות עמידות שיכולות להתגלות בתוך זמן קצר באופן יחסי.

    איך אתם צובעים את הבית?

    ראשית, השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא מי הולך לצבוע את הבית? האם החלטתם לקחת יוזמה (וכמה ימי חופש) או שמא בחרתם לשכור צבעי. מבלי להיכנס ליתרונות והחסרונות של כל בחירה, צביעה בגבס ועוד סוגי קירות נוספים, מספר כללים בסיסיים שיעזרו לכם לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספכם. אנו מאמינים שהקפדה על הנקודות שנסקרות, יעזרו לכם לאמוד את טיב עבודת הצבע במיוחד במקרה שבחרתם לשכור צבעי. המדריך מנוסח לעבודה עצמית ובמקרה של שכירת צבעי תוכלו לעקוב ולראות האם אינו מדלג על אחד הסעיפים.

    הכנת החדרים שמיועדים לצביעה

    כשצובעים דירה צריך להשקיע בפרטים הקטנים ביותר על מנת לקבל את התוצאה האיכותית שאנו שואפים אליה. לעתים קרובות, התוצאה מאחרת לבוא מאחר ועבודות ההכנה עשויות לקחת זמן מה – נקודה שגורמת לאנשים רבים לדלג עליהן או לבצע אותן באופן לא יסודי. הערה זו נוגעת לשני הסעיפים הראשונים שלפניכם – סידור והכנת החדרים וכן שלב התיקונים, תיקוני גבס. עלינו לזכור שככל שנקפיד בשני השלבים הללו, כך הצביעה תהיה קלה יותר וחשוב מכך – התוצאות יהיו איכותיות במיוחד.

    על מנת שתוכלו לצבוע את הדירה מבלי לגרום לנזקים היקפיים שעשויים לעלות בסכומים לא מבוטלים, פנו את החדרים שמיועדים לצביעה ככל שניתן. אם ישנם פריטים שאינכם יכולים להוציאם מהחדר, פשוט רכזו אותם במרכזו וכסו אותם בנילוניים. אם בביתכם רצפת פרקט, השתמשו בקרטונים על מנת להגן עליו. בנוסף, מומלץ להדביק נייר דביק עבה (וקל להסרה) על משקופי אלומיניום ושקעים כדי שאלה לא יתלכלכו.

    תיקוני קירות והחלקות

    השלב השני חשוב אפילו יותר משלב הצביעה. ביצוע לא תקין יגרום לסימנים לא רצויים על הקירות לאחר צביעתם. קלפו צבע רופף, תיקוני גבס וסדקים ונקו אותם משאריות אבק באמצעות מברשת או מטאטא. סגירת החורים והחלקת הקירות במידת הצורך, יתבצעו עם שפכטל אמריקאי להוציא מקרים של חורים עמוקים בהם מומלץ להשתמש בחומרים אחרים כדוגמת קלסימו. הקפידו על זמני ייבוש ומרחו שכבה שנייה אם יש בכך צורך (לעתים קרובות חומרי התיקון נוטים להיבלע אל תוך החור או הסדק). לאחר הייבוש הסופי, יש לשייף קלות בעזרת נייר לטש מספר 120.

    באילו צבעים לבחור והאם צריך צבע מקשר

    נקדים ונאמר שבצביעת קירות, הבחירה הטובה ביותר ברוב המקרים תהיה שימוש בצבעים אקריליים. לסוג זה יתרונות רבים ומעבר לנוחות צביעה ומראה מהודר, הצבעים האקריליים נושמים (מאפשרים ללחות שבקיר לצאת החוצה) ורחיצים – כלומר מאפשרים ניקוי של הקיר באמצעות מטלית רכה.

    לפני שצובעים את הקירות בצבעים אקריליים, צריך לבדוק האם יש צורך בצבע מקשר. צבע מקשר משמש במקרים שבהם הקירות צבועים בצבעים מסוג אחר (כדוגמת מבוססי סיד סינטטי) וההיקשרות של צבע אקרילי לא תהיה טובה – דבר שיגרום לקילופים. איך נבדוק האם הקיר צבוע בצבע אקרילי או לא? פשוט מאוד. קחו מטלית רכה ונגבו את הקיר תוך הפעלת לחץ. אם תגלו על המטלית שאריות צבע – הקיר צבוע בצבעים מבוססי סיד ולכן צריך לעשות שימוש בצבע מקשר (צבע בסיס) לפני צביעתו. אם אין על המטלית שאריות צבע, אין צורך לעשות שימוש בצבע מקשר פרט למקומות שבהם בוצעו תיקונים גדולים במיוחד.

    שיטת היישום המומלצת

    בנקודה זו כדאי לציין שכדי להשיג תוצאות מיטביות, צריך לנהוג על פי הוראות היצרנים ולא לחפש קיצורי דרכים. יישום שתי שכבות צבע צריך להספיק בהחלט גם בקירות וגם בתקרה. הקפידו על זמני ייבוש (שעשויים להשתנות בהתאם למזג האוויר) ותקבלו את התוצאה הטובה ביותר לביתכם – כזאת שאף אחד לא יישאר אדיש כלפיה.

    מאמרים נוספים
    שילוב נישות גבס עם מדבקות קיר לילדים

    עבודות גבס הן ללא ספק מרשימות ויפות ותורמות לא מעט לחלל בו הן מורכבות, אך כמובן שיש לבחור בקפידה את קבלני הגבס ואת העיצובים הרצויים.

    כיצד נבחר קבלן גבס?

    כיצד מתכננים את עיצוב חדרי הבית בצורה נכונה וכיצד מבצעים בנייה בגבס מקצועית ואמינה. בחירת קבלן גבס מקצועי ובעל ניסיון תפיח בלוחות הגבס חיים לעיצוב מושלם של הבית.

    דילוג לתוכן