די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    הכל על קופינג – נחיצות ותרומה עיצובית

    הכל על קופינג – נחיצות ותרומה עיצובית

    מהו קופינג?

    בתרגום חופשי, קופינג הוא כינוי לכל אריחי הריצוף המשמשים כאבני סף, אם בתור ספי חלון או מעקות ואם לבריכות שחייה פרטיות וציבוריות. המאפיין המייחד את הקופינג לעומת אריחי ריצוף אחרים, הוא בעיבוד, מכיוון שאריחי קופינג מיועדים לשימוש בקצוות ריצוף וחיפוי, ולכן הם חשופים יותר לשחיקה ורטיבות.

    מסיבה זו יש לקופינג גם תפקיד חשוב בניקוז המשטח אליו הם משויכים, באופן מתוכנן ומכוון, כמו למרזב או למערכת הניקוז של הבריכה למשל. כמו כן קופינג משמש כדי למנוע חדירת מים ולכלוכים שונים דרך מסגרות החלון. מבחינת עיצוב, אדריכלים ומעצבים נוהגים להשתמש בקופינג לצורך השלמת המראה האסתטי של המבנה.

    סוגים וחומרי גלם

    קופינג יכול להיות עשוי כל חומר המשמש לריצוף או חיפוי. לרוב מקובל למצוא קופינג משיש או אבן טבעית הנפוצות מאוד כיום, אך לעיתים כאשר יש בכך צורך, גם מאבן סינתטית. אריחי הקופינג מעובדים במפעל בהתאם לצרכי הלקוח או לפי תכנית האדריכל או מעצב הפנים.

    כיום, ניתן לרכוש שלל דגמים, מידות, גוונים ועיצובים של קופינג, ובישראל מקובל לבחור קופינג משיש או אבן טבעית בגלל המראה היוקרתי ובגלל עמידות החומר לאורך שנים ארוכות.
    כאמור, קופינג מיוצר ממגוון חומרי גלם, לרבות שיש טבעי, אבנים טבעיות או סינתטיות ועוד. סיבוב קצר באולמות התצוגה של יצרני ומשווקי שיש ואבן טבעית מובילים, יגלה לכם כי קיימים סוגי קופינג העשויים ממגוון סוגי אבן, בהם אבני צפחה מרהיבות ביופיין, סוגים רבים של שיש ובהם טרוורטין בצבעים שונים, אבן חלילה וכיוצא באלו.

    בנוסף, ניתן לבחור ברמת הגימור הרצויה, עיבוד חלק ומבריק, אבן טבעית מחוספסת או שיש במראה שבור לקבלת מראה טבעי ויוקרתי ושלל עיבודים נוספים.
    את סוגי הקופינג השונים שישמשו אותנו, יש לבחור עם בחירת הריצוף והחיפוי. אך לא רק הצבע והמרקם חשובים, אלא גם העיבוד, העומק ועובי הקופינג, ולכן רצוי לפנות לבעלי מקצוע מנוסים המתמחים בשיש ואבן טבעית לבניה כדי לראות בעיניכם את האפשרויות הקיימות או לקבל ייעוץ ממעצבי פנים ואדריכלים מנוסים ומוכשרים.

    קופינג לבריכה

    אבני השפה המקיפות את הבריכה חייבות להיות מחומר עמיד ואיכותי במיוחד כיוון שהן חשופות לפגעי מזג האוויר, לסביבה רטובה ועליהן להיות גם עמידות בפני כימיקלים שמוסיפים למים, שלעיתים גם שוחקים את הבסיס עליהן נמצאים אריחי הקופינג, דבר המעמיד אותן במצב פגיע יותר לשברים.

    את הקופינג לבריכה יש להתקין לאחר תכנון מדויק כיוון שעליהן לנקז את המים חזרה לבריכה, לכן יש להתקין אותן בזווית קלה לניקוז יעיל של המים.
    יש מגוון אבני קופינג לבריכה וניתן לשדרג באמצעותן את המראה של הבריכה, בהתאם לתכניות האדריכליות. רצוי לבחור קופינג מאבן טבעית העוברת עיבוד במפעל למניעת החלקה ונגד שחיקה מהירה ובלאי מואץ.

    למידע נוסף בנושא בריכות שחיה ביתיות לחץ כאן

    קופינג למעקות

    ברוב המבנים בארץ ניתן למצוא כיום קופינג למעקות, ובעיקר למעקות המותקנים על גגות המבנים. כמו קופינג לספי חלונות, גם קופינג למעקות ניתן לבחור קופינג משיש, צפחה, אבן חלילה וכיוצא בזה, וגם במקרה זה חשוב לבחור באבנים מאיכות גבוהה העמידות בפני מים, שינויי טמפרטורה תכופים, לחות גבוהה, אבק ולכלוך.

    קופינג למעקות יותקן בזווית מסוימת כלפי פנים הגג לניקוז יעיל של הגשם ולמניעת חדירת המים לתוך קירות הבניין. קופינג למעקות תורם לעיצוב הכללי, מסתיר חיבורים ולכן חשוב לבחור באבן איכותית בגוון דומה לצבע הקירות ובהתאם לצרכי העיצוב והאסתטיקה של המבנה.

    מאמרים נוספים
    צביעת חזית הבית

    שיפוץ החזית בבית פרטי, בניין מגורים או בניין משרדים, כוללת עבודות צבע בסיומו של השיפוץ. חזיתות בתים הן שונות לחלוטין מאשר צביעת מבנה פנימי, ודורשות סוגי צבע מותאמים לקיר חיצוני, טכניקת מתאימה, והכנה מוקדמת של הקיר טרם תחילת העבודה

    גם לעסק שלך מגיע עיצוב בגבס

    עיצוב בגבס הוא אחד הענפים המרכזיים בכל תחום השיפוצים. מלבד העובדה שעבודות הגבס הן דקורטיביות להפליא ואפשר לעצב איתן כל דבר, הן גם מהוות פתרון זול, בטיחותי ויעיל (ואפילו ידידותי לסביבה) להקמת תקרות, קירות ונישות מיוחדות, כיד הדמיון הטובה עליכם.

    דילוג לתוכן