די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    צביעת חזית הבית

    צביעת חזית הבית

    שיפוץ החזית בבית פרטי, בניין מגורים או בניין משרדים, כוללת עבודות צבע בסיומו של השיפוץ. חזיתות בתים הן שונות לחלוטין מאשר צביעת מבנה פנימי, ודורשות סוגי צבע מותאמים לקיר חיצוני, טכניקת מתאימה, והכנה מוקדמת של הקיר טרם תחילת העבודה. את כל זאת עושה איש מקצוע מיומן ובקיא בהבדלים השונים, וכן, אם מדובר במבנה גבוה, מוסמך לעבודות בגובה, אם אישורים נדרשים להרמת פיגומים, מנוף ועוד.

    צבעים בחזית

    צביעת חזיתות בתים ומבנים בכלל, מתחשבת בראש ובראשונה לתנאי מזג האוויר, ולחשיפה הישירה של הקיר החיצוני לשמש, גשם, רוחות ולכלוך. לכן, נקודת המוצא היא כי הצבע צריך להיות עמיד עד כמה שניתן בפני מפגעים אלו, ולאורך זמן. בנוסף, ישנה שימת דגש על מצב הקיר, גילו, ובמה היה צבוע קודם לכן- האם מדובר בקיר טיח חדש, או כזה שכבר נצבע בעבר מספר פעמים.

    התהליך

    תהליך העבודה מתבצע בשלבים, כאשר בשלב הראשון, מנוקה הקיר מגושים ובליטות שהצטברו עליו, ולאחר מכן הוא מיושר ומוחלק במקומות בהם יש שריטות, שקעים וחורים, ויצירת משטח עבודה נקי וישר ככל האפשר, שיקלו על העבודה, וכך היא גם תהיה יפה ואחידה יותר. מילוי הסדקים נעשה באמצעות חומרים עמידים ומיוחדים, המתאימים לקירות חיצוניים, כמו למשל, סיליקון. חומרים אלו הם גם בעלי תכונות בידוד, ואיטום, לשמירה על המבנה ואיטומו עד כמה שאפשר.

    בשלב הבא נעשית בחירת הצבע לחזית המבנה. הבחירה מתבססת על סוגי צבעים מיוחדים לקירות חיצוניים, שהם עמידים וחזקים יותר, בפני מפגעי מזג האוויר ונשמרים לטווח ארוך.

    כמעט מסיימים

    השלב השלישי הוא סיוד החזית כולה. הסיוד משווה לקיר מראה חלק, ומקל על עבודת ההמשך. במידה ומדובר בקיר בטון, נדרשת צביעה מקדימה של צבע יסוד הנצמד לבטון, ורק לאחר מכן צביעת הקיר בצבע המבוקש. כל איש מקצוע, הבקיא בצביעת חזיתות של מבנים, יידע להסביר לכם כי צבע אשר נצבע ישירות על קיר בטון, או על טיח, דינו להתקלף מהר, אם לא יהיה לו צבע יסוד תחתיו, שבעצם "ידביק" את הצבע על הקיר, וישמור אותו לאורך זמן.

    השלב האחרון הוא חזית המבנה. בקירות חיצוניים עדיף להשתמש בצבעים אקריליים מאחר והם גמישים. גמישות זו היא הכרחית בקירות חיצוניים, מאחר והיא מונעת היווצרותם של סדקים חדשים בקירות. את הקירות ניתן לצבוע בצביעה חלקה, או בהתזה, היוצרת מראה מחוספס וכפרי יותר, הנקרא שליכט.

    מאמרים נוספים
    עיצוב ואדריכלות פנים באמצעות עבודות גבס

    כאשר מתכננים לעצב את הבית מיד חושבים על הריהוט, גופי התאורה והאביזרים, ולא תמיד יודעים שאת העיצוב ניתן לעשות באמצעות גבס וכך גם להוזיל בעלויות. המאמר יעסוק בעיצוב בעזרת עבודות גבס.

    דילוג לתוכן