די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    טיפים לעיצוב גבס לבית

    טיפים לעיצוב גבס לבית

    כיום ניתן לעצב בית שלם באמצעות עבודות גבס. החל מהקמת קירות וחוצצים בין חדרים ועד לעבודות גבס אמנותיות מורכבות ועדינות. עיצוב בגבס הפך בשנים האחרונות ללהיט בקרב המעצבים, שגילו את היתרונות הענקיים של עיצוב בגבס: עלויות נמוכות באופן משמעותי מאשר שימוש בחומרי בניין אחרים לצורך הקמת קירות פנימיים וחוצצים בגבהים שונים. וכן, הגבס הינו חומר נוח לעבודה, וניתן ליצור ממנו כל צורה העולה על רוחכם וגם להשתמש בחומר על מנת ליצור דקורציה מיוחדת למקום המגורים שלכם או למקום העבודה, מקומות ציבוריים, מסעדות וכדומה.

    הגבס הוא אמנם חומר שקל לעבוד איתו אך דרושה מיומנות רבה כדי להגיע לרמת גימור טובה, ובמיוחד בעבודות גבס אמנותיות או דקורטיביות.

    כיצד ניגשים לעיצוב בגבס לבית?

    • כלל ראשון בעיצוב בגבס הוא ההתייחסות לחלל הדרוש עיצוב. יש לבדוק האם האלמנטים הדקורטיביים הרצויים אכן מתאימים לגודל החלל או שהם מעמיסים יתר על המידה. כמו כן, יש לבדוק את המרחב הפונקציונלי של החלל, ולוודא שהאלמנטים הרצויים אינם מפריעים לשגרת החיים בחלל. לדוגמה: כוורת גבס שתבלוט יתר על המידה ולא תאפשר מעבר נוח מחלק אחד של החלל לחלק השני תחשב תכנון לקוי שיש להמנע ממנו.

    • כלל שני בעיצוב גבס הוא לדעת את הפונקציונליות של עבודת הגבס. האם האלמנט הוא עיצובי בלבד או שהוא אמור לשמש גם למשהו פונקציונלי שיש להתחשב בו בזמן התכנון והביצוע. כדי לתכנן תשתית עבור אלמנט פונקציונלי יש לחשוב על חוזק מתאים שישאר לאורך זמן ושלא ייתלש מהקיר עליו הוא מונח.

    • כלל שלישי בעיצוב בגבס הוא תכנון מפורט של כל רכיבי החשמל שיורכבו החל ממתגי חשמל, גופי תאורה שונים, שקעים לרמקולים וכיוצא באלה. תכנון מוקדם של כל האלמנטים עשוי לחסוך לכם עבודה מיותרת וכסף רב.
    • כלל רביעי בעיצוב בגבס הוא בחירת הפרופילים הנכונים ועובי הגבס הרצוי גם לצרכי חוזק וגם לצרכי דקורציה. כאשר מדובר במזנון או בכוורת גבס חשוב לדעת כי ניתן ליצור מחיצות בעלות עובי שונה גם עבור החוזק וגם עבור העיצוב.

    • כלל חמישי לעיצוב בגבס הוא שימוש נכון בפינות גבס שיישארו לאורך זמן ושלא יתבלו עקב שימוש לא נכון של חומרים זולים.
    בתכנון, עיצוב ועבודות גבס יש לקחת בחשבון מספר רב של אלמנטים שמשפיעים על המראה הסופי של העבודה ועל חוזקה. איכות העבודה תלוייה בסוג החומרים ובשיטות העבודה. מיומנות רבה נחוצה על מנת להגיע לרמת גימור גבוהה של עבודות גבס. כשמדובר בעבודות גבס אמנותיות הרי שהדיוק בעבודה והצביעה שלאחריה יקבעו לא מעט את איכות העבודה ואת המראה המבוקש ממנה.

    חברת די דקו מתמחה זה שנים רבות בתחום עיצוב ותכנון של עבודות גבס ובמיוחד בביצוע מושלם ומרהיב של עבודות אלו. בואו להתרשם מן העבודות באתר הבית של די דקו כדי שתוכלו להזמין עיצוב חדש לבית שלכם בראש שקט.

    מאמרים נוספים
    גבס או בריקים…במה כדאי לבחור לעיצוב קירות הבית?

    בשנים האחרונות ניתן להבחין שתחום עיצוב פנים הבית תופס תאוצה ונמצא במגמת עלייה מתמדת.

    דילוג לתוכן