די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    טיפול ברטיבות בקירות גבס

    טיפול ברטיבות בקירות גבס

    ישראל אינה ארץ גשומה במיוחד, אבל אולי בגלל זה אנשים לא תמיד מקפידים על שמירת הבית מפני לחות. הלחות שיכולה להיווצר בקירות הבית נוצרת בדרך כלל או מחדירת מים מבחוץ או מאי שמירה על קירות יבשים מבפנים, או מהתפוצצות ונזילות של מים מצנרת ישנה ודולפת שלא תוקנה בזמן. לכל אחת מהביות הלאה יש פתרונות משלהן, כל אחת והאפשרות להזמין איש מקצוע כדי לתקן און בצורה יסודית ומקצועית או לתקן אותן בשיטת עשה זאת בעצמך. בכל מקרה, מומלץ תמיד לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע לפני שמתחילים למרוח חומרים שונים, ולכן עדיף שתבינו עם מה אתם מתמודדים בכל מקרה של טיפול ברטיבות בקירות.

    לחות בקירות גורמת לנזק, לא רק אי נעימות

    דבר אחד בטוח, לא מזניחים אף פעם טיפול ברטיבות בקירות משום שאז קורים כמה דברים, שהגרועים בהם הוא התפוררות החומרים של הקיר והרופפות הקיר, והתפתחות עובש שהוא גם מכוער, גם מסריח וגם מזיק מאוד לבריאות כששואפים אותו לריאות. אז מה אפשר לעשות נגד זה? אם מדובר ברטיבות מבחוץ יש לוודא שהבית אטום לחלוטים בחומרי איטום שונים שהיו אמורים למרוח עליהם מבחוץ ומבפנים.

    אם לא מרחו מספיק חומר ויש בעיות בטיח ובבידוד, רק אנשים מקצוע יכולים לטפל בזה באופן יסודי. אם מדובר במשהו קל ומקומי, ייבוש המקום, גירוד בשפכטל של השכבה המפוררת והמפוצצת בבועות, יחד עם מריחה חומר מילוי לחורים לסדקים אמור לתת בסיס טוב לפני שמורחים חומר איטום. חומר איטום טוב קונים רק אצל מומחים כמובן.

    איטום מקור הנזילה

    הצעד הראשון הוא תמיד בדיקת מקור הרטיבות וטיפול בו, כמו צנרת דולפת או מרזב לא תקין שיש לנקות או להחליף ולאטום, במקרה הצנרת. אם מדובר בחלונות שאינם תואמים למסגרת הם יגרמו למים לנזול כל המן לתוך הבית והקירות, ברווח שבין המסגרת לקיר. אם לא תחליפו חלונות או תוסיפו חומרי איטום אתם עלולים לסבול מבעיה זו של מי גשמים מחלחלים לתוך הבית והקירות כל הזמן. ואז, שום מריחת חומר איטום לא יעזור כי זה יהיה כל שנה ורק ילך ויתגבר.

    רטיבות בקירות גבס

    קירות גבס הפכו להיות פופולריים מאוד בישראל לחלוקה פנימית מחודשת של הבית, ולבניית חדרים ותוספות שונות. יש לזכור שקירות גבס אינם משמשים לעולם לבניית קירות חיצוניים בגלל הבעיה של הרטיבות, למרות שיש קירות גבס עמידים ללחות שבהם ערבבו חומרים נוספים שאמורים לדחות רטיבות ולהתאים לחדרים רטובים. ראשית, רצוי תמיד להשתמש בהם לחדרים המתאימים.

    אם מדובר בפיצוץ צינור – עדיף להחליף את כל הקיר משום שבשביל זה נועד קיר גבס – הוא קל לבנייה. אם מדובר בנזק מקומי יש לייבש על ידי אוורור המקום ואז לנקות לבד בחומרים נגד עובש, לעשות תיקונים קלים לצורך טיפול ברטיבות בקירות, ולצבוע שוב בחומר איטום ובצבע הנכון.

    דילוג לתוכן