די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    האם גבס מתאים לביצוע איטום קירות חיצוניים?

    האם גבס מתאים לביצוע איטום קירות חיצוניים?

    היום נוהגים לעצב את חלל הבית בעזרת גבס, ליצור באמצעותו מחיצות, מדפים, נישות מגבס, ספריות, קירות ועוד. חלק מעבודות הגבס באות לידי ביטוי באיטום חלל האמבטיה והמטבח, אך האם גבס מתאים גם לאיטום קירות חיצוניים של הבית או המבנה, שקיים בהם סדקים ושהם אינם אטומים דיו ועלול לחדור דרכם מי גשם?

    כשבוחרים קבלן לעבודות גבס ולשיפוץ הבית, כדאי לוודא שקבלן השיפוצים והעבודות בגבס מציע לכם גם עבודות איטום גגות ותקרות טרם תחילת העבודה בגבס. חשוב לבצע איטום קירות חיצוניים וכך להימנע מחדירה של מי גשמים בעתיד או מכל מיני נזילות מחלקי הבניין.

    חיפוי קירות הבית החיצוניים בגבס

    היום זה אפשרי, קיימים שלושה סוגי גבס שמתאימים לחללים בהם קיימת לחות; הגבס הירוק, צמנט בורד ואקווה פאנל. אך מבין השלושה ה- אקווה פאנל הוא הכי עמיד בפני מים וניתן לחפות אתו קירות חיצוניים שהם מחוץ לבית. הוא הגבס העמיד יותר בפני כל תנאי מזג האוויר. הוא מורכב מתערובת של חומרים אקריליים. הגבס 'צמנט בורד' מתאים יותר לחללים בתוך הבית, שכן הוא עמיד יחסית למים אך הוא סופג אותם, לכן לא מומלץ לחפות אתו קירות חיצוניים, שהם מחוץ לבית.

    איטום קירות חיצוניים בסנפלינג

    במבנים רבים בארץ יש בעיות איטום שדורשות איטום בקיר חיצוני גבוה. לרוב איטום קירות חיצוניים יבוצעו על ידי חברה מיומנת אשר משתמשת בסוגים של חומרי איטום לקירות חיצוניים.
    עבודות בגובה ואיטום בסנפלינג הוא פתרון יחסית טוב וחסכוני להרבה מבנים עם בעיות רטיבות. עבודות איטום בסנפלינג מאלצות את האדם הסמכה, ידע וניסיון שדרושים על מנת לבצע איטום בגובה רב. עקב בעיות הנגישות צריך לבחור חברה שהיא בעלת צוות מיומן, שהיא מוכרת בעבודות האיטום שהיא מבצעת, מוכשרת ומקצועית.

    מתי צריך לבצע איטום קירות חיצוניים בסנפלינג?

    הרבה אנשים אינם בטוחים אם אכן יש להם בעיה שמחייבת אותם לבצע איטום במבנה החיצוני שלהם. להלן סיבות שמעידות על רטיבות ומצריכות איטום בקירות חיצוניים.

    א. רטיבות בקיר הפנימי בימים שיורד גשם.

    ב. זיהוי שאין נזילה מהצנרת שנמצאת בקיר.

    ג.  קיר שרטוב מבפנים, סביר שבצדו החיצוני השמש כבר ייבשה את הקיר ואז יש מחשבה שמטעה שמא אין צורך.

    ד.  חדירת של מים דרך קיר חיצוני מטפטוף או מצמידות למקור אמצעי ניקוז סמוך שדולף ישירות  לקירות החיצוניים.

    ו. בועות של מים או בועות צבע שמתנפחות ונראות בבירור על הקירות ומחוץ לצד הפנימי.

    ז.  טיח שמתקלף מהקיר הוא סימן נפוץ לבעיה שקיימת ושמחייבת פתרון של איטום קיר חוץ.


    חשוב לזכור שלא ניתן תמיד למנוע רטיבות בקירות הפנימיים של הבית באמצעות חיפוי. הפתרון לחדירת מים הוא תמיד באמצעות חומרי איטום מתקדמים. אז אם כבר נרטבו הקירות מבפנים, ולאחר שנפתרה בעיית האיטום גם מבחוץ, מומלץ לחפות את הקירות הפנימיים בגבס שהוא עמיד בפני מים.

    דילוג לתוכן