די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    עיצוב מגבס לחדרי רחצה בשילוב פסיפס קרמיקה

    עיצוב מגבס לחדרי רחצה בשילוב פסיפס קרמיקה

    חדרי הרחצה שלנו הם המקום הנעים שאליו אנחנו נכנסים בסוף יום ומנקים מעצמינו את כל היום מהעבודה בחוץ מהפעילויות בבית, מהטרדות ועוד. חדר אמבטיה אמור להשרות תחושה רגועה ונקייה ולכן גם עיצוב החלל מאז ומתמיד היה בעל אלמנטים של ניקיון ומינימליזם.

    בשנים האחרונות אפשר לזהות כי בנייה וחידוש של חללים בבית באמצעות גבס, הפכו לפופולריים מאוד. גם בחדרי האמבטיה, המקלחת וגם השירותים, מקומות שיש בהם הרבה מים ולחות, ניתן לעצב גבס ולהדביק עליו מגוון של חיפויים כמו פסיפס קרמיקה, מוזאיקה, עבודות פסיפס ועוד.

    יתרונותיו של הגבס בחדרי רחצה

    אם אתם מעוניינים לעצב חדרים וארונות אמבטיה, ליצור נישות שונות ולבצע עיצוב קירות גבס שיצרו הפרדה בין חלק אחד לשני בבית, כדאי שתדעו שיש לכך כמה יתרונות ולהלן עיקרן:

    עלות – המחיר של גבס הוא הרבה יותר זול מכל שאר החומרים שבהם ניתן לעשות שימוש לעיצוב של חדרים שונים בבית.

    עיבוד – אחד החומרים שקל מאוד לעבד אותם הוא הגבס. זה חומר גמיש מאוד שמאפשר ממש לפסל אתו כל מיני דברים שמעוניינים.

    בידוד – גבס הוא אחד החומרים האידאליים ליצירת בידוד תרמי וגם בידוד אקוסטי בחדרי האמבטיה או בכל חלל אחר בבית.

    חיפוי קירות בחדרי רחצה

    חיפוי קירות גבס בחדרי שירותים ורחצה חייב להיעשות על ידי השארה של מרווחים שאת המרווחים הללו יש למלא באמצעות חומר מילוי כמו רובה, וזה כדי למנוע חדירת מים ולהבטיח אטימה מוחלטת. הדבר קריטי בעיקר בזמן חיפוי קירות גבס באמצעות אריחים כמו פסיפס קרמיקה וכו', שהם מודבקים סביב אמבטיה או מקלחון, שם למעשה זורמים המים ישירות על גב האריח. לכן תשומת לב מיוחדת מוכרחה להיות מוקדשת לאיטום שמסביב לברזים או מסביב למתקנים שהם קבועים בקיר האמבטיה או במקלחת. עוד יש להקפיד שהאיטום יהיה לעומק שזה אומר סביב הצינורות או המתקנים ולא רק באזור האריח שמכסה אותם.

    אלמנטים קישוטיים – עבודות פסיפס

    פעמים רבות משלבים בין האריחים אלמנטים קישוטיים שהם אריחים צבעוניים או פסי קישוט ועבודות פסיפס וכו'. ההדבקה של אריחים אלו היא לא שונה במהות שלה מאשר הנחה של אריחים אחרים, אך יש לבדוק היטב לפני הדבקה של האחרים הללו אם הם מתאימים למקום בגודל ויכולים להשתלב יפה במראה הכללי של החיפוי ושל החלל.

    עיצוב פסיפס

    פסיפס נחשב לחומר חיפוי מעולה על קירות רגילים או קירות גבס בחדרי רחצה ובאמבטיה הפסיפס משרה אווירה חמה ונעימה וקלסית מאוד. הוא מרשים וניתן לעצב אתו במגוון תצורות ודקורציות. אפשר לבחור גוונים רבים לפסיפס ותמונות פסיפס ועוד שיתאימו לחלל. המרקם של הפסיס הוא נעים והעמיד במיוחד לכן הוא גם מתאים לחלל של האמבטיה.

    מאמרים נוספים
    צביעת דירה לאחר עבודת גבס

    עבודות צבע מקושרות תמיד לדירה שנמצאת אחרי שיפוץ או עבודות גבס שונות, ויש צורך לרענן את הצבע שלה.

    האם ניתן לבצע עבודות גבס מחוץ לבית?

    חושבים על שיפוצים שונים שאתם רוצים לעשות בבית? מעוניינים להשקיע אך ברור לכם שלעשות שימוש בעבודות גבס שונות זו הבחירה הנכונה עבורכם?

    דילוג לתוכן