די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    עיצוב ואדריכלות פנים באמצעות עבודות גבס

    עיצוב ואדריכלות פנים באמצעות עבודות גבס

    כאשר מתכננים לעצב את הבית מיד חושבים על הריהוט, גופי התאורה והאביזרים, ולא תמיד יודעים שאת העיצוב ניתן לעשות באמצעות גבס וכך גם להוזיל בעלויות. המאמר יעסוק בעיצוב בעזרת עבודות גבס.

    כיצד ניתן לעצב את הבית בעזרת גבס?

    תחום העיצוב קיבל בשנים האחרונות תפנית כאשר מעצבים רבים הבינו שניתן לעצב ולבנות בגבס נישות ואלמנטים שונים לצורך עיצוב. הגבס הוא חומר גלם זול ואם משתמשים בו ברמה גבוהה ובמקצועיות ניתן ליצור דברים רבים.

    עבודות גבס מיוחדות – ניתן ליצור תקרות צפות, עגולות או גליות, מחיצות, בדודים טרמיים, נישות ועיצובים בגבס כמו: מזנון, כוורת, נישה לטלוויזיה וכל דבר אחר כאשר משפצים את הבית או לפני שנכנסים לדירה חדשה. עם קצת דמיון ויצירתיות אין סוף למה שניתן ליצור.

    הנמכת תקרות וחוצץ – כאשר רוצים להנמיך תקרה גבוהה עבור תעלות המזגן או ליצור הפרדה בין השירותים למקלחת, קיר הגבס יכול לשמש כחוצץ. היתרון הוא שקל להסירו במשך השנים שלא כמו חוצץ מבטון.
    למידע נוסף בנושא הנמכת תקרה לחץ כאן

    עבודות גבס לצורך ריהוט – עם גבס ניתן ליצור מדפים, שידות, מזנונים, משטחי ישיבה כתחליף לריהוט.

    גופי תאורה מגבס – ניתן ליצור תאורה שקועה, מוסוות או תלויה הניתנת לצביעה כאלמנט עיצובי.

    עיצוב פנים – הגבס הוא חומר קל שניתן לצבוע, ליצור גמורים עם שבלונות, מדבקות או טפטים וכך לעצב את חלל החדר שיהפוך למרשים ויוקרתי יותר.

    קירות אקוסטיים – הגבס יכול לשמש כמבודד בעת רעש המגיע מהשכנים מלמעלה באמצעות לוח אקוסטי וחיפוי בגבס.

    מעיצוב קלאסי ועד לעיצוב מודרני

    עיצוב קלאסי באמצעות גבס יעניק לבית מראה יוקרתי באמצעות עמודים, נברשות, קרניזים מגבס והתאמת ריצוף או פרקט מרשימים המעניקים חמימות.

    גם העיצוב המודרני מעניק מראה יוקרתי באמצעות שימוש מינימלי באלמנטים מגבס וניצול החלל בצורה אפקטיבית ומשחקי אור וצל.

    עיצוב אקלקטי על פי טעם אישי המגשים את כל הפנטזיות מכיל סגנונות שונים המשלבים ישן מול חדש ומודרני מול עתיק באופן נקי ואסתטי. שילוב של עיצוב בגבס בחשיבה יצירתית ומקצועית יכול להביא להגשמת החלומות כאשר בוחרים בסגנון זה.

    מקצוענות היא תנאי חובה לעיצוב מוצלח

    עבודות גמר וגבס עיצוביות נעשות על ידי מקצוענים בתחום ולכן ישנה חשיבות לתכנון שלהם בעזרת משרד לעיצוב פנים. התכנון צריך להיות רציני ומדויק. יועצים בתחום עיצוב ואדריכלות פנים ימדדו את החללים ויחשבו את מידות האלמנטים הרצויים מהגבס על פי טעמכם האישי. עיצוב בגבס דורש סבלנות, ניסיון וידע כדי שהבנייה תהיה איכותית עם גימור שפכטל מושלם והקפדה על תו התקן. ולכן ישנה חשיבות רבה להתייעצות עם משרד אדריכלות ועיצוב פנים. המשרד יתכנן את העיצוב עד לפרטים הקטנים תוך תכנון המשקל, העובי והגודל הרצויים כדי להכיל אביזרים כמו: טלוויזיה, ספרים או פסלים, תכנון המיקום הנכון ועל מנת שהשיפוץ יהיה מהיר, אפקטיבי ואסתטי.

    מאמרים נוספים
    מעצבים את קירות הגבס בבית ובמשרד

    במרבית הבתים הפרטיים וגם במשרדים, יש לפחות קיר גבס אחד. הפתרון הנפלא שמציעים קירות הגבס לא בא לידי ביטוי רק בקירות שלמים, אלא לעתים גם בדלפקים, תכנון של פתרונות אחסון ועוד.

    שילוב נישות גבס עם מדבקות קיר לילדים

    עבודות גבס הן ללא ספק מרשימות ויפות ותורמות לא מעט לחלל בו הן מורכבות, אך כמובן שיש לבחור בקפידה את קבלני הגבס ואת העיצובים הרצויים.

    דילוג לתוכן