די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    התאמה של דלתות אקוסטיות לקירות גבס

    התאמה של דלתות אקוסטיות לקירות גבס

    אם בעבר נהנו מיתרון האקוסטיקה בחדרים השונים בעיקר מוסדות וחברות, הרי שהיום, בזכות טכנולוגיה מתקדמת וללא השקעה גדולה מדי – יכול ליהנות גם האזרח הקטן מבידוד אקוסטי בכל חדר. על ידי שילוב בין דלתות אקוסטיות להתקנה של קירות גבס משודרגים – נוכל לקבל את מקסימום סינון הרעש. אז כיצד משלבים בין שניהם בהצלחה? מהן דלתות אקוסטיות? ולמה כדאי להשתמש בהן כשאנו מתקינים קירות גבס בבית?

    מהן דלתות אקוסטיות?

    דלת אקוסטית היא דלת שמסננת דציבלים של רעש הבוקע מן החוץ. דציבל, או במונח המקצועי dB, הוא יחידת רעש נמדדת – ככל שכמות הדציבלים המסוננת היא יותר גדולה, כך גם הדלת תהיה מבודדת יותר ותיחשב לאקוסטית. דלתות פנים או דלתות לחדרים השונים שאין להן מאפיינים אקוסטיים הן חלולות מבפנים, ולא נהנות ממילוי שיש לו תכונות לספיגת רעש. כך למשל, דלתות הממולאות בקרטון או דלתות עץ מלא לא יצוידו בבידוד אקוסטי. כיצד נוכל לאפשר לדלתות הפנים שלנו להיות אקוסטיות?

    משפצים בכיף – קבלן שיפוצים במחירים משתלמים !

    חומרי הגלם

    כדי ליהנות מבידוד אקוסטי לדלת, יש סוגים שונים של חומרים בהם ניתן להשתמש כמבודדי רעש. צמר סלעים נחשב לחומר המבודד הטוב ביותר, אך מחירו אינו זול ולכן הוא משמש בעיקר באולפני מוזיקה, הנדרשים לרמת סינון רעש גדולה במיוחד. חומר נוסף הנחשב למבודד רעש הוא הפלקסבורד, המורכב מלוחות דחוסים עשויים סיבי עץ ובתוכם מצוים חללים אקוסטיים.

    פלסקסבורד הוא מעולה לייצור של דלתות אקוסטיות, אך החיסרון היחיד שיש בחומר זה הוא שבמגע עם מים הוא מתנפח, מה שהורס את החומר ומזיק גם לנראות שלו, לכן, בהשקעה פשוטה נוספת, מגנים על הפלקסבורד עם חומר עמיד למים שתפקידו הוא לסנן את הלחות שעשויה לחדור אליו.

    כיצד גורמים לגבס להיות בעל בידוד?

    אחד מחומרי הגלם שנכנס אל חיינו בסערה וכבש כל חלקה עיצובית טובה הוא ללא ספק הגבס. עבודות גבס יצירתיות במיוחד מפארות את רבים מהחללים הביתיים או התעשייתיים שלנו, והודות לעובדה שמדובר בחומר זול שקל לעצב ממנו כמעט כל מה שנרצה – עיצוב בגבס הפך להיות פופולרי במיוחד.

    עם זאת, בעוד שקיר גבס רגיל יהיה בנוי עם מתכת, חומר בידוד בחלקו הפנימי ולוחות גבס חיצוניים משני צדדיו, כדי ליצור קירות הנהנים מבידוד רב יותר, ניתן להוסיף מחיצה נוספת בעלת ארבע לוחות או לרכוש לוחות אקוסטיים מהם הוצא האוויר, וליהנות מקיר דחוס במיוחד – ומבודד.

    בבניה איכותית המשלבת בין שני האלמנטים הללו – קירות גבס מבודדים ושימוש בדלתות אקוסטיות, אנו משיגים את מקסימום התוצאה – לאורך זמן. אם גם אתם רוצים שחדרי הבית שלכם יהנו מבידוד רעשים, אם אתם רוצים לשדרג את הפרטיות בחדר וליהנות מאיכות חיים טובה יותר – דעו שבשילוב נכון של שני חומרי גלם מצוינים וללא השקעה גדולה במיוחד – תוכלו להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

    מאמרים נוספים
    חידושים בתחום הגבס

    תחום עבודות הגבס, הולך ומתפתח בקצב מסחרר ונראה כי מעצבי פנים ואדריכלים מבינים את היתרונות הרבים

    איך מרכיבים ארגז כלים לביצוע עבודות גבס בדירה?

    צריכים לבצע עבודות גבס בדירה וחושבים לבצע את העבודות הללו בכוחות עצמכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

    דילוג לתוכן