די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    המדריך השלם לעבודת גבס עצמאית

    המדריך השלם לעבודת גבס עצמאית

    מדריך עבודות גבס יכול לעזור לכל מי שמעוניין לשפץ את הבית במחירים סבירים, אך מבלי לוותר על האיכות ועל תוצאה מרשימה. חשוב לזכור כי בכל שלב בו נתקלים בבעיות או שאלות ניתן לפנות אל בעלי מקצוע, ולקבל המלצות לא רק לגבי חומרי גלם נכונים אלא גם על דרכי עבודה. למרות שהגבס לא נחשב לחומר גלם בעייתי, שמירה על מספר עקרונות יכולה לזרז ולשפר את ניצולו בצורה אופטימלית.

    קבלת רקע על מהות העבודה והבנת ההבדלים בין עבודה עם גבס לבין חומרים אחרים היא השלב הראשון בדרך לשיפוץ מקומי או כללי. ראשית, היתרונות של הגבס הם ההתאמה שלו לשטח הפנים של הבית. בנוסף, ניתן לראות כי בעת עבודה עם גבס אין צורך ברכישת כלים מקצועיים רבים.

    יחד עם זאת, הפשטות של הגבס אינה מונעת שימוש בו לצורך הטמעה מורכבת של מערכות מיזוג, תשתיות תאורה ובנייה על גבי התקרה.

    מרכיבים וחומרי גלם

    מבחינת מרכיבים, עבודה בגבס מחייבת מספר אמצעים בסיסיים. ישנם שלושה סוגים של לוחות גבס בהם ניתן להיעזר, כאשר ההבדלים ביניהם קשורים בעיקר למקום אליו הם מיועדים.

    לוח גבס לבן מתאים למקומות יבשים ואידאלי עבור קירות פנים. הלוח הלבן מגיע בגדלים שונים וניתן להיעזר בו גם לצורך חיפוי קירות. הסוג השני של לוחות גבס הוא הלוח האדום, המתאים לבנייה במקומות הקרובים למוקדי אש.

    לוח גבס אדום אמנם אינו דוחה אש לחלוטין, אך הוא מספק הגנה מהאש ואידאלי לשלבו עם התקנת מתזים.

    הסוג השלישי של הלוחות הוא לוח הגבס הירוק, אשר אותו ניתן למצוא בחדרים לחים כמו אמבטיות, שירותים או מרפסות. המאפיינים הבולטים של הלוח הירוק הם החומרים דוחי הלחות מהם הוא מורכב, והוא נחשב חזק יותר מהלוח הלבן והסטנדרטי.

    השלד

    לאחר בחירת לוחות הגבס יש להתמקד בקונסטרוקציה, אשר מורכבת ברוב המקרים משלד העשוי פח שאינו מגולוון או מחליד. כדאי להבחין בין עבודות גבס המיועדות לחלוקה מחדש של הדירה או הבית, לבין עבודות גבס המיועדות רק לדקורציה או תמיכה במערכות קיימות.
    הרכיבים המרכזיים לבניית הקונסטרוקציה הם הניצבים, המסילות, פרופילי אומגה, פרופילים בחתך C של C-60 או F-74, פרופיל J, אביזרי תלייה, אביזרים לגימור וקיבוע ופרופיל פיר.

    הזקפים והמסילות מיועדים לשימוש במחיצות, בעוד פרופילי האומגה, F-74, פרופיל J ופרופיל C-60 מיועדים לשימוש בחיפוי תקרות וקירות. כאשר מעוניין להשתמש בניצב לצורך שימוש כזקף בפירים ובשאפטים יש להעדיף את פרופיל הפיר.

    הברגים

    הרכבה והתקנה של מחיצות גבס נעשים באמצעות ברגים, אשר מיועדים לחיבור לוח גבס אחד עם לוח גבס אחר, לחיבור חלקי שלד מתכת או לוח גבס אל שלד מתכת ולחיבור לוח גבס אל שלד עץ. כאשר רוכשים ברגים חשוב לשים לב לסוגי הראשים, ולהבחין בין ראש חצוצרה, ראש שטוח וראש עדשה. על הבורג לבלוט מהפרופיל באורך של מעל 10 ס"מ, ולכן רכישת ברגים באורך מתאים קריטית להצלחת ההרכבה.

    יתרונות וסיכום

    כל סוג של עבודת גבס יבטיח גימור איכותי ומהיר, אפשרות לצביעה ובנייה ייחודית לצרכים ולרצונות של בעלי הבית. במידת הצורך ניתן לשלב את הגבס עם תשתיות בטון לצורך יצירת נישות או תוספות אחרות. את הגבס אפשר לפרק, לתקן ולהרכיב בחזרה בצורה מהירה במידה ומשתמשים בחומרים ברמה גבוהה. לסיכום, ישנם אלמנטים רבים המשפיעים על הצלחה של בנייה עצמית בגבס. מומלץ להיעזר במדריכים, לפנות אל אתרי אינטרנט ולקבל עצות מאנשי מקצוע מנוסים.

    מאמרים נוספים
    עקרונות מפתח בצביעה דקורטיבית

    צביעה דקורטיבית מאפשרת לקירות ביתכם לספר סיפור ולתת ביטוי ליופיו האמיתי של הבית.

    בחירת פינות אוכל לאחר שיפוצים בדירה

    משפצים את הבית? שוקלים להיכנס לתקופת שיפוצים לדירת ההשקעה שלכם? הגעתם למאמר הנכון. בשורות הבאות נדבר מעט על תקופת השיפוצים.

    דילוג לתוכן