די דקו שיפוצים וגבס
די דקו שיפוצים וגבס

לייעוץ ומידע נוסף

השאר פרטים

    אילו כלי עבודה מתאימים לעבודה עם גבס?

    אילו כלי עבודה מתאימים לעבודה עם גבס?

    באמצעות גבס אנו יכולים לשפר אין ספור מבנים ולהביא למהפך בביצוע שיפוצים או תיקונים. לוחות גבס משמשים לחיפוי של קירות ולחלוקה של חדרים. ניתן להתקין קירות גבס גם לחדרי אמבטיה וניתן ליצור יופי של תקרות מונמכות בשילוב גופי תאורה. ועוד לא אמרנו כלום לגבי אותן נישות גבס או אפילו רהיטי גבס שניתן לעצב, ארונות גבס ומתקנים לטלוויזיה ושלל פתרונות נוספים מיוחדים ומעוצבים. אך על מנת להגיע לתוצאות הרצויות לא די בגבס איכותי, שמגיע בלוחות חתוכים מראש. יש צורך בכלי עבודה שמתאימים במיוחד לצורך עבודות גבס.

    המברגה שמבריגה את הגבס כהלכה

    לוחות גבס לא ניתן לחבר האחד לשני או אל קירות בנויים באמצעות טיט. כמובן, אין שום אפשרות לבצע חיבורים באמצעות דבק, שכן לא תתקבלנה תוצאות חזקות די הצורך. על מנת להקים קונסטרוקציה של גבס יש צורך בחלקי אלומיניום ומסילות שמספקים אחיזה נאותה. אך כיצד נחבר את הכל יחד? לצורך כך יש להצטייד בכלי עבודה משובח, שאין לו תחליף. יש צורך לקחת לידיים מברגה בוש שיכולה לאפשר לנו לחבר את מסילות האלומיניום החזקות. באמצעות המברגה ניתן ליצור תשתית נאותה לתקרות, לנישות, ללוחות. רק חשוב לבצע את ההברגה בעוצמה שמתאימה לגבס.

     

    כלי חיתוך לגבס

    גבס הוא חומר דקורטיבי מאוד אך הוא לא נועד להתחרות בחוזק של קירות בטון או בעמידות של הבלוקים. למרות שיש לוחות גבס שנחשבים לעמידים מן הרגיל (גבס שעמיד בפני נגיפה, כך קוראים לזאת), הרעיון הוא להפוך בניה קלה לזמינה ויצירת קירות קלי משקל. מטבע הדברים, יש לכך יתרון גדול כאשר רוצים לחתוך את הגס. את הגבס, שמגיע כאמור בלוחות במידות סטנדרטיות, צריך לחתוך במקרים שבהם הלוח גדול מדי. זה נכון גם כאשר צריכים להשתמש בכמה וכמה לוחות וכמעט תמיד צריך לבצע חיתוך כזה או אחר. את החיתוך לא ניתן לבצע באמצעות מסור רגיל. זה לא יהיה מדויק ועלול גם להרוס את החומר. יש בנמצא לצד מברגה בוש כלי חיתוך כגון מסור לגבס. כך ניתן לבצע את החיתוך באופן מדויק בקו שאותו סימנו קודם לכן. יש לציין שיש כאלה שמשתמשים בסכין חיתוך חדה וגם זה בהחלט אפשרי, אם לא מנסים לעבוד מהר מן הרצוי.

    שיוף לגימור

    מובן שלא רק מברגה בוש או סכין חיתוך ואפילו מסור לגבס יעמידו את התוצאה הנדרשת. לכל אלה, יש להוסיף גם כלי עבודה לצורך שיוף. לאחר שחותכים את הגבס לגודל הרצוי, יש לשייף את הקצוות כדי שהכל יהיה חלק וללא רבב. זה נכון במיוחד כאשר מקימים נישות או מעמד לטלוויזיה, פתרונות לגופי תאורה או מסתור לכבלים. מלבד נייר לטש שיכול לסייע לליטושים קטנים, אפשר גם לעשות שימוש בפתרונות כדוגמת שופין לגבס. זה נהדר לביצוע הקצעה של פלטות.

    עוד כלים לגבס שדרושים בהישג יד

    על מנת להגיע מוכנים עד הסוף לביצוע עבודה עם גבס, יש עוד דברים שחשוב להחזיק בהישג יד. למשל, מטר וסרגל ועיפרון. באמצעות המטר נסמן את המידות על גבי לוחות הגבס, לפני החיתוך. יש צורך בפלס רגיל או בפלס לייזר, שכן אחרת הקירות עשויים להיות עקומים ולא ישרים באמת. שפכטל עשוי גם הוא לסייע וכן כדאי שיהיה עיפרון לביצוע סימונים נוחים. גם נייר דביק יכול לעזור כך שניתן לבצע סימונים לא ישירות על גבי הגבס. אגב, מומלץ להשתמש בסרט הדבקה שמיושם על הפלטה לפני החיתוך, כך החיתוך נעשה ללא רבב.

     

    מאמרים נוספים
    חידוש וצביעת רצפות

    כאשר אנו מדברים על צביעה, עבור רובנו טבעי להתכוון לקירות פנימיים או חיצוניים של הבית, המשרד, החנות וכל מבנה אחר.

    מקבץ של עבודות גבס לחידוש הבית שלכם

    ש לא מעט סיבות שבגללן אנשים מעוניינים להזמין קבלן גבס איכותי שיבצע עבודות גבס בבית שלהם.

    דילוג לתוכן